The War You Don’t See

Publicerat: juni 11, 2011 i Banker, Ekonomi, Korruption, Media, Olja, Politik

Detta är en film alla människor borde se. Jag vet dock att de flesta inte vågar se den. De flesta vill inte veta. Vill inte se och förstå att de är lurade av De Styrande och utav vår sk ”media”, Förvanskningsmedia. De flesta vill inte och orkar inte komma till insikt att de själva indirekt är medbrottslingar, Krigsbrottslingar. En absolut MUST WATCH även om Vidsynt vet att majoriteten av Er inte vågar/vill inse att Ni lever en lögn. En brottslig sådan….Vidsynt funderar allvarligt på om inte denna post och denna film är en bra och värdig avslutning på hans naiva och enfaldiga ”bloggkarriär”. Se HELA filmen (sju delar). Gör Er själva, Era Barn, Era Nära och Kära, Gör hela världen och mänskligheten en tjänst, SE FILMEN och SPRID FILMEN.

http://www.youtube.com/watch?v=vgsAAVhMhuE     http://www.youtube.com/watch?v=H7-NJS6_1l8  http://www.youtube.com/watch?v=Y4PbDOz633M  http://www.youtube.com/watch?v=upneljIom_c   http://www.youtube.com/watch?v=bDYf9Nzo3uI  http://www.youtube.com/watch?v=eqWMTwaXP4M

kommentarer
  1. spunk skriver:

    å fy! nu blir det svårt att sova inatt.

    avslutning? det lät tråkigt. tycker du behövs. varför inte bara trappa ner istället

  2. Jont skriver:

    Ska titta på hela filmen senare men såg i början att de tog upp Edward Barnays som var Sigmund Freuds brorson. För den som inte vet så är dagens psykologi mestadels grundad på Freuds forskningar.

    Mer om kan ni se på dokumentären av BBC Century of Self med bl.a Edward Barnays och fröet som skapade västvärldens underrättelsetjänster och materialistiska slaveriet som är skapat för att kontrollera folket”massan” så den inte skapar kaos och elände, vilket var grundtanken. Själv blev jag chockad trots att jag är öppensinnad och inte ser mig som hjärntvättad.

    Fyra delar:
    http://video.google.com/videoplay?docid=-678466363224520614&hl=#docid=-3986506414855430309

  3. Hej och hå skriver:

    Avsluta ska du väl ändå inte va Vidsynt? Det vore högst beklagligt. Du gör mer skillnad än du tror. Håller med Spunk, du behövs! Om du slutar får du en snigel på ögat🙂

    (din blogg har fått min kära flickvän att vakna upp och säkert många många fler med henne)

    • vidsynt skriver:

      Jag har ett antal mycket viktiga inlägg kvar men likväl känns denna film som den skulle kunna vara en värdig avslutning då den sammanfattar mycket av hela bloggens innehåll sedan start…….
      Tack för ditt omdöme Hej&Hå och tack för att du sprider filmen!

  4. luga skriver:

    Avsluta?😦 oro

  5. Peter Madison skriver:

    Hmm…tycker du ska fortsätta bloggandet. Du behövs, tro mig. Genom dig och dina videoklipp som jag själv lagt upp har jag fått mina bekanta och några trogna läsare att även de få upp ögonen.

    Keep on!

  6. Frank skriver:

    Jag hoppas att du skal fortsätta. Din blogg ger många ringar i vattnet. Själv får jag mycket ammunition från dig. Och det måste vara svårt att sluta när man gör något bra?

  7. Robin Fransson skriver:

    Vet du vad som skrämmer mig allra mest? Allmänhetens låga intresse. Jag märkte att antalet visningar på denna filmserien låg runt 100, när en film på en skrattande katt kommer upp i 50 miljoner. Är det verkligen så vi lägger våra prioriteringar 2011? Vill man verkligen vara del av en sån värld? Vill man rösta på någon regering när man vet att nästan alla är genomruttna? Sverigedemokraterna, Moderatera, Demokraterna, Republikanerna. Det är fan ingen skillnad, alla springer ärenden till olje och finansbolagen. Det går säkert 100 ”embeded” journalister på en Vidsynt, men Jag hade då aldrig velat byta.

    Tack för mig.

    • vidsynt skriver:

      Du är helt korrekt Robin och det är extemt viktigt att folk snabbt får upp ögonen (HUR SVÅRT SKALL DET VARA??)

      Ang visningar så fick jag byta youtubekanal då man plockat bort den tidiagre jag lagt in, där var visningarna kring 25 000st, Dock verkligen en FÖSVINNANDE låg siffra för et så OERHÖRT viktigt dokument. Tack Robin!

  8. Lincoln skriver:

    Re Robin
    Youtube visningsstatistik är riggad. Skälet till det är og att man ska känna just det du erfar – ”inlärd hjälplöshet” – att det inte spelar någon roll vad man gör. Pilger blev stoppad i USA när skulle hålla en föreläsning och visa filmen, så att tysta ner den är viktigt:
    http://www.informationclearinghouse.info/article28296.htm

    Vidsynt
    Din blogg kommer med mycket och tung information som är jobbig att bära på. Jag kan förstå att du vill ta ett break.. Jag har själv gjort det under sommaren.

    När man ser på Pilgers film blir man på gränsen till uppgiven. Men samtidigt vinner informationen mark och hade sådana som du spridit information hade de säkert hoppat på Iran och Syrien redan.. Du gör skillnad men försök tänk lite på dig själv lite också så att du inte bränner ut dig.
    Kommer hålla koll på dig och sköt om dig nu!

  9. Maggie skriver:

    Har redan sett filmen, den är mer än sevärd. Försöker själv få bekanta att se den. Min känsla är att folk i Sverige sover tyngre törnrosasömn än folk runt om i överiga Europa. Och det är kämpigt som faan att uthärda. Men det kommer en vändning. Och du Vidsynt gör en enastående och modig insats i att sprida information!! Ser att du ofta får lite kommentarer, men du har väl rätt många besökare?! Så ge inte upp!

    En bild av en söndertrasat lik som amerikansk soldat poserade vid på din blogg för ett tag sedan har stannat på min näthinna ända sedan dess. Har känt mig fysiskt illamående. Det är så förnedrande för både offer och förövare att vi inte ser den sanna bilden av våra olagliga, rättsvidriga invasioner av Afghanistan och Irak.

    Det är en så sjuk tid vi lever i att man kan bli helt yr i huvudet. Så lite folk vet. Så lite folk vill veta. Folk på botten har alltid varit kanommat i krig, nu är vi dessutom låneslavar och extremt tacksamma att manipulera eftersom ingen vill vakna upp.

  10. My skriver:

    WikiLeaks and US; Torsdag den 16 juni kl 18:00, ABF-huset, Sveavägen 41, Sthlm. Entré 50 kr
    Tom Hayden, känd ledare inom den amerikanska fredrörelsen sedan Vietnamkriget, talar om betydelsen av WikiLeaks för opinionen mot krigen.
    – Avslöjade krigsförbrytelser
    – Hur påverkas kongressen, media och de amerikanska medborgarna av WikiLeaks?
    – Amerikanska regeringens agerande på avslöjandena?
    – Bradley Manning – tortyr och sedan militärdomstol?
    Anförande på engelska och möjlighet att ställa frågor på svenska och engelska.

    Besöker numera din blogg dagligen. Vore katastrof om du la ner. Vila! Kämpa! Du gör skillnad.

  11. superzeke skriver:

    Nej nej inte lägga ner blogg, den är alldeles för värdefull för det.
    Tag en paus och ge dig tid för dig själv istället och vänta in inspiration.

    Och kolla då och då på ditt eget inlägg här 🙂
    https://vidsynt.wordpress.com/2011/05/08/being-wrong-and-getting-stuck/

    Ha det gott
    Janne

  12. Anders skriver:

    Jag hade en faslig ångest innan demonstrationen mot kriget i Irak 2003. Men efter det har jag ALDRIG någonsin ångrat eller tvivlat på att det blev av.

  13. peter skriver:

    Vidsynt,, vad du än gör, sluta inte att uppdatera oss om allt viktigt du finner där ute, som säkerligen inte hade kommit oss tillhanda annars, det kräver sin man att hitta allt, med andra ord, du är en KLIPPA

Kommentera

